4e etappe van Linz naar Bad Kreuzen. 71 km - Reisverslag uit Bad Kreuzen, Oostenrijk van Rien-Emerens-Bep en Paul Esbach en van Raamsdonk - WaarBenJij.nu 4e etappe van Linz naar Bad Kreuzen. 71 km - Reisverslag uit Bad Kreuzen, Oostenrijk van Rien-Emerens-Bep en Paul Esbach en van Raamsdonk - WaarBenJij.nu

4e etappe van Linz naar Bad Kreuzen. 71 km

Door: Met z'n alle

Blijf op de hoogte en volg Rien-Emerens-Bep en Paul

18 Juli 2016 | Oostenrijk, Bad Kreuzen

Beste mensen,

Vanmorgen rond half tien na een goed ontbijt vertrokken uit de grote stad Linz. Maandagmorgen liepen er al veel mensen in de stad. Na een kwartiertje fietsen waren we uit de stad en fietsten we langs de Donau.

We rijden veel langs de Donau, af en toe gaan we een dorpje in. de Donau is het vrij vlak om te fietsen, maar ga je een dorpje in dan moet je naar dan krijg je een hellings percentage van 12%.
Langs de Donau is het vrij stil, alleen maar fietsers met een doel richting Wenen of Boedapest.

Maar wat ons wel op viel, we kwamen onderweg een heer tegen op de fiets en die was poedelnaakt dus in Oostenrijk kan ook alles. De weersverwachting van vandaag was na 11.00 uur regen, gelukkig hebben we dat niet gezien het werd steeds mooier weer met een temperatuur van 25 graden. Dat is goed fietsen en iedereen had het naar zijn zin.

Na 67 km kwamen in het plaatsje Grein dat ligt aan de Donau, na veel vragen werden we een weg ingestuurd richting Bad Kreuzen met een helling van 5 kilometer en een percentage van 12%, op de helft van de weg stonden wij nog in twijfel pakken we wel de juiste weg. We besloten toch maar door te gaan en maar goed dat we E Bike's bezitten, het ging een stuk makkelijker. Vorig jaar moesten we zulke stukken allemaal lopen.

Na de 5 km helling werden we beloond met een super mooi hotel heel luxe. De kamers zijn stijlvol in gericht en alles is nieuw, we keken onze ogen uit. S'avonds hebben we lekker gegeten en het verslag moest ook nog gemaakt worden. De dag eindigend met mooi weer en een heerlijk temperatuurtje.

Met een lieve groet van Emerens- Rien-Bep-Paul

• 18 Juli 2016 - 21:26

J Diepstraten:

Dat is elke dag de verrassing waar jullie terecht komen
    en een naakte man kom je ook niet dagelijks tegen
    Wel raar eigenlijk Hij zou in Holland niet ver komen denk ik!!!!
    Veel avontuur nog Geniet er van Liefs

• 18 Juli 2016 - 21:29

Anneke R:

Wat maken jullie toch veel mee op zo'n fietstochtje! Het weer zit gelukkig mee .
    Ben benieuwd naar de volgende dag .fiets ze !!!

• 18 Juli 2016 - 22:30

Harry En Sonja:

Hallo fietsers,

Na weer een leuke dag is het weer heerlijk rusten en zeker als in van die mooie hotels aan komt, jullie zijn dus inmiddels de grens gepasseerd en soaps we kunnen lezen zijn er veel fietsers langs de Donau en komen jullie ook vreemde figuren tegen of lag het fietspad over een nudistenkamp? Voor nu welterusten en een fijne fietsdag voor morgen,

Groetjes van ons.

• 19 Juli 2016 - 12:56

Harry En Sonja:

(soaps) moet (zoals) zijn natuurlijk

Rien-Emerens-Bep en Paul

Wij fietsen dit jaar van Passau naar Wenen een tocht van 350 kilometer, langs de rivier de Donau. Verleden jaar hebben we wat meer gefietst toen fietsen we van Zevenbergen naar Ehrwald in Oostenrijk 1100 kilometer zonder lekken banden. En een middag regen. Dit jaar doen we het iets anders, ook van de steden meer van genieten, meer afstappen, als je iets moois ziet. De hotels staan dit jaar wel vast, we hoeven na een lange rit soms van 80 kilometer niet meer naar een hotel te zoeken. We gaan er van genieten. Paul van Raamsdonk

Actief sinds 17 Juni 2016