6e etappe van Maria Taferl naar Krems 60 km - Reisverslag uit Krems an der Donau, Oostenrijk van Rien-Emerens-Bep en Paul Esbach en van Raamsdonk - WaarBenJij.nu 6e etappe van Maria Taferl naar Krems 60 km - Reisverslag uit Krems an der Donau, Oostenrijk van Rien-Emerens-Bep en Paul Esbach en van Raamsdonk - WaarBenJij.nu

6e etappe van Maria Taferl naar Krems 60 km

Door: Met z'n alle

Blijf op de hoogte en volg Rien-Emerens-Bep en Paul

20 Juli 2016 | Oostenrijk, Krems an der Donau

Beste mensen,

Vanmorgen om half tien vertrokken na een stevige ontbijt, eerst een foto gemaakt voor ons hotel, wij vragen altijd een voorbij ganger om een foto te maken. Wij staan dan klaar 4 fietsen op een rij even een foto maken en daarna vertrekken wij, zo gaat het elke dag.

We zaten boven met ons hotel op de berg dus wij moesten met z'n allen naar beneden rijden met een percentage van 15%, Bep heeft een beetje hoogtevrees dus ik pas me met mij snelheid om naar beneden te gaan. Eenmaal beneden zijn we aan de Donau, en blijven aan de linker zijde fietsen stroomafwaarts. We genieten er met z'n allen van, het is heel ontspannen fietsen, je komt veel fietsers tegen met het zelfde doel, naar Wenen fietsen.

De structuur van het landschap veranderd eerst stond er op het land snijmais of suikerbieten nu komen er allemaal druivenranken, eerst een klein beetje en na 10 kilometer zie je het overal tot zelfs boven in de berg.

Onderweg zeiden we tegen elkaar het lijkt wel of we aan de moezel aan het fietsen zijn. Overal wijnranken en beneden in het dorp fabriekjes die wijn bottelen. Onderweg nog een klooster bezocht van de Benediktinerstift, het was er erg druk ondanks de warmte die gaat ook bij ons parten spelen. Ook dit klooster lag wel op hoogte waar veel mensen moesten klimmen, in de verte zie je dit klooster al liggen en het is de moeite waard om even de kerk van binnen te zien met z'n pracht en praal.
Of het echt goud is daar sta ik in twijfel, maar alles in de kerk is goud kleurig.

We naderen Krems, een grote stad aan de Donau en na even zoeken hebben we ons hotel gevonden, het ziet er heel modern uit en verzorgd, het lijkt wel nieuw.
De fietsen mochten we in de kelder plaatsen en op slot, en dat geeft een veilig gevoel. We hebben heerlijk gedoucht en hebben bij de buurman van ons hotel lekker gegeten.
Dit verslag maak ik ook buiten op een terrasje met een temperatuur van + 22 graden.

Ik wens iedereen een fijne avond nog, het is ten slotte pas 22.00 uur als ik dit schrijf.


Met groeten van: Emerens-Rien-Bep en Paul.

  • 20 Juli 2016 - 22:21

    Lisanne:

    Geniet nog van de laatste dagen! Ik ben benieuwd hoe jullie Wenen vinden. Groetjes, Lisanne

  • 20 Juli 2016 - 22:36

    Harry En Sonja:

    Hallo fietsers,

    Alweer een mooie dag gehad dat is toch wel uniek, deze tocht is wel heel veel relaxer dan de hele toer naar Ehrwald wat overigens een prachtige prestatie was maar het niet te moet zoeken naar een slaapplaats is toch wel veel prettiger denk ik ook de route is natuurlijk prachtig en dan de tijd die jullie nu hebben voor het bekijken van de mooie dingen die je tegen komt heerlijk hoor, geniet er van, goede reis voor morgen,


    Groetjes, ons.

  • 21 Juli 2016 - 12:25

    Leon En Wendy :

    Super leuk dat jullie zo genieten!!! Heel veel plezier vandaag,

    Dikke kus Leon, Wendy en de meisjes

  • 21 Juli 2016 - 16:35

    Liane:

    Hoi fietsers

    Ik lees elke dag jullie verslag,vind ik erg leuk De routes die jullie fietsen lijken me erg mooi en jullie zien ook best wel veel bezienswaardigheden.Lijkt me erg leuk.
    Nou nog veel fietsplezier met elkaar.
    Groetjes Liane

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Rien-Emerens-Bep en Paul

Wij fietsen dit jaar van Passau naar Wenen een tocht van 350 kilometer, langs de rivier de Donau. Verleden jaar hebben we wat meer gefietst toen fietsen we van Zevenbergen naar Ehrwald in Oostenrijk 1100 kilometer zonder lekken banden. En een middag regen. Dit jaar doen we het iets anders, ook van de steden meer van genieten, meer afstappen, als je iets moois ziet. De hotels staan dit jaar wel vast, we hoeven na een lange rit soms van 80 kilometer niet meer naar een hotel te zoeken. We gaan er van genieten. Paul van Raamsdonk

Actief sinds 17 Juni 2016
Verslag gelezen: 240
Totaal aantal bezoekers 3971

Voorgaande reizen:

28 Juli 2017 - 05 Augustus 2017

Fietstocht Wenen-Boedapest

16 Juni 2016 - 31 December 2016

Mijn eerste reis

17 Juni 2016 - 31 December 2016

Mijn eerste reis

Landen bezocht: