8e etappe heel de dag een verblijf in Wenen 48 km - Reisverslag uit Wenen, Oostenrijk van Rien-Emerens-Bep en Paul Esbach en van Raamsdonk - WaarBenJij.nu 8e etappe heel de dag een verblijf in Wenen 48 km - Reisverslag uit Wenen, Oostenrijk van Rien-Emerens-Bep en Paul Esbach en van Raamsdonk - WaarBenJij.nu

8e etappe heel de dag een verblijf in Wenen 48 km

Door: Met z'n alle

Blijf op de hoogte en volg Rien-Emerens-Bep en Paul

22 Juli 2016 | Oostenrijk, Wenen

Beste mensen,

Vandaag een verblijf in de stad Wenen, op onze eigen fietsen.
De dag begon bewolkt en het zag er naar uit zou het gaan regenen, maar dat bleef uit.

Na een goed ontbijt vertrokken wij met de fiets richting centrum van Wenen voor een stadsfietstour. Na heel wat zoeken vonden wij het Schillerpark waar de stadstour begon.
We vertrokken met een gids en 12 personen op de fiets dwars door Wenen op de fiets. Wat een imposante gebouwen van gotiek tot Renaissance. Wat hebben deze mensen in de voorbijgaande eeuwen heel wat moois neer gezet. Voor kunst mag je zeker ook na Wenen toe gaan, er zijn kunsthallen voldoende.
Het is maar goed dat wij dit op de hebben gedaan, een auto moet je echt laten staan.
We hebben regeringsgebouwen gezien, heel veel kerken, je kunt het niet opnoemen of het staat er wel. Als toerist en er zijn heel veel toeristen is het smullen, ook veel parken als je de drukte wilt ontlopen.

Je kunt ook merken dat we in een hoofdstad verblijven, waar de de regering verblijft met al zijn hoogwaardigheids bekleders.
Ss'middags zijn we naar de andere kant van Wenen gefietst, waar we het Schloss Schönbrunn slot hebben bezocht waar Sissi in de voorgaande eeuw verbleef. Het is heel groot en daar aangrenzend liggen hele mooie tuinen.

Laat in de middag vonden wij het wel genoeg, de warmte ging ons parten spelen. We zijn een glaasje gaan drinken, en daarna een heerlijk diner.

De Donau waar wij langs fietsen is op een na de langste rivier met een totaal lengte van 2800 kilometer. Hij begint in het zwarte woud en eindigd in de zwarte zee en loopt door 10 landen. Wij zelf hebben er maar 2 landen bezocht Duitsland en Oostenrijk.

Dit is het laatste verslag want morgen begint de terug reis eerst per bus naar Passau en de rest vervolgen wij met eigen auto naar Ehrwald Oostenrijk.

Wij wensen jullie allemaal veel goeds en bedankt.

Met groeten van Emerens-Rien-Bep en Paul.

• 22 Juli 2016 - 21:51

Harry En Sonja:

Goede reis morgen, tot zondag,

Groet, Harry en Sonja.

• 28 Augustus 2017 - 16:51

Paul Van Raamsdonk:

bedankt he

Rien-Emerens-Bep en Paul

Wij fietsen dit jaar van Passau naar Wenen een tocht van 350 kilometer, langs de rivier de Donau. Verleden jaar hebben we wat meer gefietst toen fietsen we van Zevenbergen naar Ehrwald in Oostenrijk 1100 kilometer zonder lekken banden. En een middag regen. Dit jaar doen we het iets anders, ook van de steden meer van genieten, meer afstappen, als je iets moois ziet. De hotels staan dit jaar wel vast, we hoeven na een lange rit soms van 80 kilometer niet meer naar een hotel te zoeken. We gaan er van genieten. Paul van Raamsdonk

Actief sinds 17 Juni 2016