3e etappe van Schlogen naar Linz. 58 km - Reisverslag uit Linz, Oostenrijk van Rien-Emerens-Bep en Paul Esbach en van Raamsdonk - WaarBenJij.nu 3e etappe van Schlogen naar Linz. 58 km - Reisverslag uit Linz, Oostenrijk van Rien-Emerens-Bep en Paul Esbach en van Raamsdonk - WaarBenJij.nu

3e etappe van Schlogen naar Linz. 58 km

Door: Paul

Blijf op de hoogte en volg Rien-Emerens-Bep en Paul

17 Juli 2016 | Oostenrijk, Linz

Beste mensen,

De dag begon al bewolkt, het hotel ligt aan de Donau, scheepvaart verkeer is er nauwelijks maar vanmorgen kwam er een vrachtschip langs en het dreunde in de hotelkamer
Half acht uit bed en om half negen aan het ontbijt, wat voortreffelijk smaakte.

De fietsen stonden binnen in een speciale ruimte, waar je ook kleine reparatie's kan doen. De fietsen weer aangekleed met tassen zo wel voor als aan de zijkant ( de koffers gaan met een koerier mee naar het volgende hotel)
Om 10 uur vertrokken op weg naar Linz, toen was het nog droog.
De treppelweg volgen op naar Linz, alleen maar natuur aan beide zeide van de Donau erg rustgevend.

Na 20 km begon het te regenen, we moesten stoppen om regen kleding aan te trekken, maar koud was het zeker niet.
Je komt alleen maar fietsers tegen en je gaat ze een beetje herkennen, dus er is altijd wel een praatje. Na 30 km zijn we van de rechteroever naar de linker gegaan met een pontje naar Ottenheim. Door de stroming in de rivier die nog al snel is vaart het pontje eerst een tijdje de verkeerde kant en dan laat hij zich drijven naar het juist punt aan de wal.

We fietsen nu aan de linkerzijde van de Donau richting Linz tussendoor nog een kerkje bekeken, de linkerzijde fietsen is minder mooi dan gewoon langs een provinciale weg met auto's.
Binnen het uur waren we wel in Linz waar het af en toe nog regenende.
Linz is een grote stad met veel cultuur en grote gebouwen en aan kerken geen gebrek, de een nog mooier als de ander.

Hotel gezocht dit ligt midden in de stad en goed dat we met de fiets zijn parkeren geen problem. Onze fietsen kunnen we in de kelder achter slot zetten en dat is wel fijn.
Het hotel is modern en ziet er sjiek uit, misschien niet zo geschikt voor fietser in fietsbroeken, maar we zijn niet de enigste. We hebben ons eerst lekker opgefrist wat gedronken buiten, want het is weer droog en daarna dE stad in gegaan en veel bekeken, s'avonds in het hotel lekker gegeten.

En nu ik dit schrijf is het weer half negen, dus de tijd vliegt maar we genieten er wel van.

Groetjes van ons

• 17 Juli 2016 - 21:21

Lisanne:

Leuk dat jullie zo genieten!

• 17 Juli 2016 - 22:03

Jan En Rinthy:

Beste mensen,

Leuk om weer wat van jullie te horen.
    Ook wij hebben vandaag een fijne fietstocht gemaakt,we hebben de Donou weliswaar niet gezien ,maar langs de Mark fietsen is ook best mooi,de boeren hebben hun land vol aardappelen staan en de mais groeit ook lekker.
    Voor jullie nog fijne fietsdagen gewenst!
    Groetjes van ons.

• 18 Juli 2016 - 11:28

Harry En Sonja:

Hallo fietsers,

Het ziet er allemaal prachtig uit, netjes verzorgd geen gesleep met veel bagage op de fietsen en genieten van de prachtige omgeving, jullie fietsen met de stroomrighting van de Donau mee dus zullen er geen al te zware stijgingen in zitten, geniet er van, we zien de foto's wel als we in Ehrwald zijn, tot zondag, groetjes ons.

Rien-Emerens-Bep en Paul

Wij fietsen dit jaar van Passau naar Wenen een tocht van 350 kilometer, langs de rivier de Donau. Verleden jaar hebben we wat meer gefietst toen fietsen we van Zevenbergen naar Ehrwald in Oostenrijk 1100 kilometer zonder lekken banden. En een middag regen. Dit jaar doen we het iets anders, ook van de steden meer van genieten, meer afstappen, als je iets moois ziet. De hotels staan dit jaar wel vast, we hoeven na een lange rit soms van 80 kilometer niet meer naar een hotel te zoeken. We gaan er van genieten. Paul van Raamsdonk

Actief sinds 17 Juni 2016